Öppettider & Vanliga frågor

Hygge - Ha det hygge!

Öppettider

Crêperie
hygges Veranda
hygges Inomhusservering /Deli

Restaurangen är tillfälligt stängd från och med v.45 (6 nov) och öppnar upp till
sommaren 2024.

I vår inomhusdel sitter man varmt och gott året runt.
Inomhusserveringen består även av en liten deli som är öppen samtidigt.
Det går utmärkt att komma in och handla i delin under hela öppettiden likväl som att avnjuta en härlig middag.​

På verandan sitter man i en inglasad och väderskyddad miljö långt ut på hösten och tidigt i vår.​

Under sommaren har vi öppet utomhus i sanden och en härlig utebar "Ølhaven" i anslutning till detta. Vid dåligt väder dirigeras gäster om till inomhusdelen.

För större bokningar med god framförhållning går det att diskutera andra upplägg utanför öppettiderna, men ordinarie öppettider är lättast att bolla med.

​Hoppas vi ses!

Vanliga frågor och svar

Har ni take away?
Våra take away galetter är betydligt sämre än dem som avnjuts på plats. Vi säljer dem för att kunna behålla samma personal året om. Ärligt svar ;-). Våra smörrebröd å andra sidan lämpar sig bättre för take away. Om vi är fullbokade görs take away i mån av tid.

Men en galette kan ni väl alltid klämma in för take away?
Om vi är fullbokade behöver våra sittande gäster serveras i första hand. Det går inte att klämma in nya beställningar på kort framförhållning då crepejärnen används hela tiden då vi är fullbokade och personalen är begränsad.

Kan jag ta med mig barnen?
Ja det kan du, barn är välkomna. Vi har en anpassad barnmeny för barn.

Tar ni emot större sällskap?
Vi kan ta emot och tar gärna emot diverse storlekar på sällskap för privata sammankomster eller t.ex. företagsgrupper. God framförhållning är att föredra för att vi skall kunna möta behoven på bästa sätt samt att restaurangen inte är uppbokad med annat.
Det går att reservera olika delar av restaurangen för olika storlek på sällskapen.
Beroende på hur många ni är i sällskapet och beroende på hur menyupplägget ser ut kan det tillkomma en abonneringsavgift vilket ni informeras om på förhand.
Det går att abonnera "Inomhusserveringen", "Hygges veranda" och "Ølhaven".
Maila hygge.halmstad@outlook.com med din förfrågan så återkopplar vi till dig.

Tar ni emot kontanter, kreditkort eller swish?
Vi är en kontantfri verksamhet för vår personals säkerhet.
Vi tar emot dem flesta av dem vanliga kreditkorten såsom t.ex Mastercard & Visa.
Det går bra att swisha som betalning.

Erbjuder ni presentkort?
Vi erbjuder presentkort med en giltighetstid på 1 år från inköpstillfället.
Det går att beställa på plats eller ringa in och förbeställa för att sedan upphämta.
Önskar ni flertalet presentkort som exempelvis företagspresent så går det utmärkt att förbeställa.

Har ni något krav på klädsel?
Nej, vi är ett avslappnat ställe och hoppas verkligen att du känner dig bekväm i det du har på dig. Kom som du är! ;-)

Hur lång tid tar middagen?
Var beredd på ca 1,5 till 2 timmar.

Hur länge har vi bordet?
Tidiga sittningarna har bordet i 2 timmar:
17.00 - 19.00 & 17.15 - 19.15
17.30 - 19.30 & 17.45 - 19.45
Kvällssittningar från 18.30 och framåt har bordet för resterade del av kvällen.
Efter sittningarna går det utmärkt att mysa vidare i Ølhaven i mån av plats och väder.

Vad är Ølhaven?
Ølhaven är en utomhusbar som öppnar 18.30 vid ordinarie öppettider och vid bra väder.
Hit välkomnas våra sittande gäster efter avslutad måltid för ytterligare hygge.
Det går med andra ord utmärkt att gå mysa vidare i Ølhaven för gästerna efter den tidiga sittningen samt kvällssittningen.

Har ni möjlighet att anpassa middagen utefter mina allergier?
Vi givetvis vårt yttersta för att försöka lösa något som fungerar. Om en svår allergi helt oväntat dyker upp utan förvarning kan det hända att vi tyvärr inte kan jobba oss runt problemet.

Måste man boka bord eller kan jag bara slinka förbi?
Som en liten verksamhet med begränsat antal sittplatser rekommenderar vi alltid att ni gör en onlinebokning eller kontaktar oss via telefontiderna med er förfrågan. Det är hårt tryck på platserna och det är inte ovanligt fullbokade dagar och sittningar. Med det sagt får vi precis som alla restauranger sena avhopp, sällskap som minskar i storlek, tar i mån av plats och tid gladeligen emot gäster som kommer förbi och chansar.

Har ni en kölista för eventuella avhopp?
Absolut! Om ett specifikt önskat datum inte finns tillgängligt online vänligen maila oss ditt mobilnr och övrig lämplig kontaktinformation, bifoga sällskapets storlek och datum/tider av intresse. Skriv KÖLISTA i ämnesraden och det datum du önskar.
Om möjlighet uppstår hör vi direkt av oss till dig med vad vi kan erbjuda.
Använd vår mailadress för att ställa er i kö: hygge.halmstad@outlook.com.


Vad händer om jag är sen till min bordsbokning?
Vänligen respektera din bokade tid då en försening kan påverka hela vår kvällsservice. Kommer du riktigt sent kan det inträffa att vi inte hinner ta hand om dig innan nästa bokade sällskap på det bordet dyker upp. Skicka gärna ett textmeddelande till 072 - 550 70 50, under vår kvällsservice är vårt fokus på gästerna så vi hinner tyvärr inte konversera i telefonen.

Kan jag ta med mig hunden in i restaurangen?
Ja, det går utmärkt så länge hunden är van vid restaurangmiljö och inte skäller.
Meddela gärna innan så kan vi göra vårt bästa för att anpassa platsen.

Hygge logotyp (beige)
Följ oss på sociala medier!
© 2022 Hygge Halmstad AB